Mød Kenneth Gøtterup

Kirsten Marie Juel Jensen

4. august 2025 12.00

Kenneth Gøtterup er Det Konservative Folkepartis spidskandidat til kommunalvalget til november og vil gerne beholde borgmesterkæden. Foto: Det Konservative Folkeparti.

Alder: 54 år

Uddannelse: Uddannet sagsbehandler og har derudover en cand.scient.sco., en master i administration og ledelse og en executive lederuddannelse fra Forvaltningshøjskolen og yderligere lederuddannelse i high performance og leaderchip fra CBS.

Job: Har arbejdet som sagsbehandler i Dragør og Københavns kommuner, forstander i Københavns Amt/Region Hovedstaden, som centerchef i Københavns Kommune og senest som ambulancechef i Hovedstadens Beredskab.

Familie: Gift på 27. år med Signe, og sammen har de to sønner på 25 og 28 år.

Fritidsinteresser: Elsker at kitesurfe, men gør det lige for tiden ikke i det omfang, han gerne vil.

Politisk erfaring: Har siddet i kommunalbestyrelsen siden 2010 og har været borgmester siden den 1. januar 2022 efter kommunalvalget i 2021.

Mærkesager:
1. Jeg vil gerne fortsætte en borgerligt drevet kommune med orden i økonomien og ansvarlighed i budgetterne.

2. Kystsikring er en vigtig og naturlig mærkesag i Dragør, og det er noget, der kommer til at fylde endnu mere i den kommende valgperiode.

3. Jeg vil gerne fastholde serviceniveauet på velfærdsområdet, det tekniske område og fritidsområdet og forbedre det der, hvor der er behov. Vi har rum til målrettede investeringer, fordi vi har orden i økonomien nu.

Hvad vil du arbejde for, når det gælder kystsikring?

»Jeg er superoptimistisk lige nu. Kystsikring omkring Sydstranden, Søvang og Sydvestpynten er allerede i proces. Og jeg foreslår, at vi går i gang med miljøundersøgelserne på resten af kyststrækningen i samarbejde med Sund & Bælt. Der er jo åbnet for et statsligt projekt, og transportministeren har rakt en venlig hånd ud i forhold til klimahandlingsplan 2, der betyder, at vi ikke kommer til at stå alene med regningen. Så vi kan køre videre med vores lokale projekt, samtidig med at vi kan regne med hjælp fra staten.«

Ud fra hvilket perspektiv vil du forvalte kommunens økonomi?

»Grundlæggende skal vi ikke bruge mere, end vi tjener. Budgetterne skal holdes, så vi kan håndtere uforudsete udgifter. Fordi kassebeholdningen er styrket, kan vi tale om langsigtede investeringer som kystsikring og havnerenovering. Jeg bliver kritiseret af liste T for at puge penge sammen, men her er vi bare grundlæggende økonomisk uenige. I min optik kan man altså ikke betragte et budget som vejledende. En stabil økonomi giver råderum. En ustabil økonomi giver hårde opbremsninger og dårlige besparelser.«

Hvordan mener du, at der skabes de bedst mulige forhold for både medarbejdere og borgere i hjemmeplejen og på Omsorgscenteret Enggården?

»Vi skal have stort fokus på efteruddannelse, opkvalificering og kommunikationen mellem ledere, medarbejdere og borgere, når ældreloven skal implementeres. Jeg tror på, at vi skal have en højere inddragelse af civilsamfundet. Og så tror jeg på, at velfærdsteknologi er kommet for at blive, men – belært af robotstøvsugerne – kan intet implementeres, uden at det først er blevet testet i en prøveperiode. I Det Konservative Folkeparti er vi åbne for at tale om, at Enggården skal være et selvejende plejehjem.«

Hvordan vil du sikre, at kommunen har de bedste tilbud til folkeskoleelever både på specialområdet og det almene område?

»Vi har gode skoler med høj kvalitet, faglighed og trivsel. Men BDO-rapporten viste, at der er brug for en tydeligere rammesætning i forhold til økonomien, og her skal skoleledere og bestyrelser byde ind med, hvad de har brug for. Jeg mener, at Dragør-modellen har vist sin effekt og løftet dialogen mellem skoler og forældre, men jeg er i allerhøjeste grad åben for justeringer. I forhold til specialområdet mener jeg, at vi går den rigtige vej ved at oprette flere specialklasserækker selv.«

Hvordan vil du prioritere i forhold til daginstitutioner og dagpleje?

»Vi skal beholde de daginstitutioner, vi har – trods faldende børnetal. Og jeg vil gerne se på deres bygningsmæssige stand, og hvordan vi skal investere over de næste fire til fem år. Bygningerne skal passe til pædagogikken, der har udviklet sig. Vi skal fortsætte med at tilbyde uddannelse til meritpædagoger. Og når vi når 60/40, skal ambitionen være 70/30. Derudover skal vi fastholde, at pengene altid følger barnet, og at vi både har dagpleje, private tilbud og mere tilskud til pasning i eget hjem. Jo mere valgfrihed, des bedre.«

Hvad vil du arbejde for, når det kommer til boligudbuddet og boligudviklingen i Dragør?

»Vi har givet mulighed for byfortætning i parcelhuskvarterer, og vi prøver at få lempet støjgrænserne i yderzonerne, men jeg er ikke optimistisk i forhold til det sidste. Vi fastholder dog et vedvarende pres. Generelt har kommunen få arealer, og her er Det Konservative Folkepartis udspil, at vi skal satse på ejerboliger, fordi det giver det bedste afkast til kommunen. Jeg vil dog også gerne tænke et seniorbofællesskab ind, ligesom jeg ikke er afvisende over for flere ungdomsboliger. Jeg oplever dog ikke, at de unge banker på.«

Hvordan vil du sikre, at der også om ti år er liv i forretningslivet og iværksætteriet i Dragør?

I forhold til detailhandlen har vi en centerstruktur, som virker og skal fastholdes. Vi skal have en løbende dialog med butikslivet og skal klart være mere opsøgende, og så skal erhvervsstrategien have fuld gas i næste valgperiode. I forhold til iværksætteri skal vi sørge for, at der ikke er bureaukratiske sten på vejen. Og så mener jeg, at vi skal gøre endnu mere for at stimulere lysten til iværksætteri allerede i folkeskolen.

Hvad vil du konkret gøre for at sikre et godt ungdomsliv?

»Jeg tror ikke, at ungdomsliv bare er én ting, for de unge har forskellige behov på forskellige alderstrin. Men vi skal understøtte vores idræts- og foreningsliv med tilskud og banekapacitet. Og så mener jeg, at UngDragør var en rigtig god beslutning med rigtig mange gode tilbud, der arbejder sammen i stedet for at konkurrere. Når man når 9. klasse, begynder man at kigge udad, og det er naturligt og endda vigtigt at komme ud på den anden side af tunnellen. Men vi kan også se på, om vi kan lave klubmiljøer for den aldersgruppe.«

Hvad vil du konkret gøre for at sikre et bredt kulturliv?

»Vi har været alt for dårlige til at beskrive, hvad der er vores kulturliv i Dragør. Vi har sindssygt mange engagerede frivillige og foreninger, men vi skal spørge: Kan vi gøre noget for jer? Og så tror jeg, at vi skal have mere fokus på vores kulturhistorie – alt fra fastelavn til sildens dag. Her skal vi som kommune være smidige og give plads til arrangementer, når de opstår. Og vi skal arbejde med kulturforståelsen på vores kommunale arbejdspladser.«

Hvad vil du konkret gøre for at understøtte et levende fritidsliv?

»Vi skal blive ved med at gøre det attraktivt at være frivillig, og jeg tror, at vi som kommune i samarbejde med foreningerne skal finde løsningen til, hvordan vi også får den næste generation til at ville være frivillig. Jeg ser også gerne, at vi fejrer de frivillige noget mere. Vi kan på idrætsområdet lave frivillig/træneruddannelse og generelt uddannelse i bestyrelsesarbejde. Man kan også i folkeskolen tænke ind, at eleverne for eksempel i udskolingen én gang om året er ude og lave frivillig indsats i en forening i Dragør.«

Hvem er de mest sårbare borgere i Dragør? Og hvad vil du gøre for dem?

»De ensomme. Vores største opgave som myndighed i den her forbindelse er at forebygge ensomhed og styrke fællesskaber. Forebyggelse af ensomhed er utroligt vigtigt, fordi det både er omkostningstungt og menneskeligt ødelæggende. Vi har muligheden for at spotte dem, der har brug for en ekstra opsøgende indsats mange steder – som i sundhedsplejen, sygeplejen og sfo – men vi skal ruste vores medarbejdere til det.«

Hvordan mener du, at kommune, borgere og virksomheder kan gøre en forskel for klimaet og sikre naturen i kommunen?

»Vi har jo lige vedtaget en klimaplan. Vi har masser af biodiversitet – blandt andet med 13 kilometer kystlinje – og det skal vi værne om. Samtidig er jeg fortaler for, at de grønne arealer i byen skal være parklignende, mens vi har det vilde udenom. Derudover er det vigtigt, at vi fortsætter arbejdet med klimavenligt byggeri, solceller på kommunale bygninger og generelt indtænke i alle politikområder: Kan vi gøre en større klimaindsats her? Er der noget, vi ikke gør i dag?«

Mere Dragør Nyt:

LEDER:

Kirsten Marie Juel Jensen

6. juni 2026 20.30

Naboskab er oftest noget, vi kun forholder os til, når det er i top eller er gået i hårdknude.

Når vi bliver rørte og taknemlige, fordi vi altid kan låne en hækkesaks og en kop sukker. Lader børnene løbe ind og ud mellem haverne. Og har tid til en snak eller hjælp med indkøb, når en nabo går igennem en svær periode.

Og når det er helt omvendt. Når vi er i krads konflikt med naboen (som mere end hver tredje af os har været ifølge en Megafon-undersøgelse for TV2 sidste år). Når bare synet af naboen får blodet til at rulle på grund af uenighed om støj. En hæk, der er for høj eller lav. Eller et…

Tim Panduro

6. juni 2026 14.12

Niels Neergaard 80 år Tim Panduro (3).jpg
Niels Neergaards liv er fuldt af musik. Billedet af Louis Armstrong fik han i en boghandel i barndommens Nykøbing Falster, og det har fulgt ham lige siden. Foto: Tim Panduro

De to basuner hænger på hver deres stativ ved terrassedøren i huset på Stationsvej. Niels Neergaard, der onsdag den 27. maj fyldte 80 år, har stadig de messingblanke, langstrakte musikinstrumenter lige ved hånden. Og selv om han for længst har ramt pensionsalderen, står basunerne ikke til pynt.

Programmet for sommerens koncerter med Jazz7tetten, som han har spillet med de seneste år, er for længst lagt. Og hjemme er han i gang med at lave nye arrangementer af de klassiske højskolesange »Solen er så rød, mor« og »Tit er jeg glad«.

Ingemanns sang handler om en ungdomsforelskelse, men Niels…

Kirsten Marie Juel Jensen

6. juni 2026 07.22

I april fremlagde Venstre, Konservative og SF deres fælles forståelsespapir, som tegnede stregerne for plejehjemmet Enggårdens fremtid.

Sammen danner de tre partier et stort flertal for at omdanne Enggården til en selvejende institution og begynde forhandlingerne om en driftsaftale med OK-Fonden.

Forslaget skulle dog politisk behandles for at kunne sættes i værk. Og da sagen var på Ældre- og Sundhedsudvalgsmødet torsdag den 7. maj, stemte Liste T og Socialdemokratiet imod. Og Liste T brugte sin ret til at begære sagen i kommunalbestyrelsen, hvilket der ellers ikke var lagt op til, at den…

Tim Panduro

5. juni 2026 20.11

Tennis (3).jpg
Så elegant tog det sig ud, når der blev spillet tennis i Dragør førhen. Billedet er formentlig fra klubbens første år. Foto fra Historisk Arkiv Dragør

I de engelske slotshaver og rigmandsparker opstod der et nyt tidsfordriv i slutningen af 1800-tallet; tennis, en sport inspireret af et gammelt fransk spil, men i en helt ny form, der hastigt spredte sig fra adel og industrimillionærer og ud til det bedre britiske borgerskab.

I Danmark, hvor der gennem en del år havde været en fascination af alt britisk, fattede man også hurtigt interesse for sporten. Blot seks år efter at den første officielle turnering med moderne regler blev holdt i England, introducerede Københavns Boldklub sporten i Danmark i 1883. Herfra spredte den sig ud i landet.

Liges…

DEBAT:

Henrik Kjærsvold-Niclasen og Thomas Olsen, medlemmer af kommunalbestyrelsen for Venstre samt Erik Skovgaard Nielsen, formand for Venstre i Dragør

5. juni 2026 19.34

Den nye 10-årige økonomiske analyse, som netop er blevet drøftet på kommunalbestyrelsens budgetseminar, viser, at Dragør står over for en alvorlig, men håndterbar udfordring. Faldende befolkningstal, flere ældre og store anlægsopgaver vil presse kommunens økonomi i de kommende år.

For Venstre i Dragør er konklusionen klar: Dragør Kommune skal forblive en selvstændig kommune. Men selvstændighed kræver mere end gode intentioner. Det kræver en plan, en stærk økonomi og politisk vilje til at prioritere i tide.

Vores lokale demokrati, nærheden til borgerne og muligheden for at træffe beslutninger…

Thomas Mose

5. juni 2026 14.08

Kenneth Gøtterup-2.jpg
Kenneth Gøtterup fortalte om sin anden periode som borgmester. Foto: TorbenStender

Borgmester Kenneth Gøtterup besøgte mandag den 18. maj Dragør Borgerforening i Beghuset, hvor han fortalte om de første knap 150 dage af sin anden periode som borgmester.

Aftenen handlede både om konkrete kommunale sager og om det daglige arbejde på rådhuset. Kenneth Gøtterup gav de fremmødte et indblik i, hvordan sager behandles i kommunen, og hvordan beslutninger ofte bliver mødt af forskellige holdninger blandt borgerne.

Et af emnerne var samarbejdet i byrådet. Borgmesteren fortalte, at den politiske gruppe bag ham råder over et absolut flertal, men at der har været en bevidst beslutning om ikke at bruge flertallet som udgangspunkt. Samtidig erkendte han, at der i enkelte tilfælde har været behov for at gøre brug af mandatet for at få truffet beslutninger.

De fremmødte fik dermed ikke blot en gennemgang af aktuelle sager, men også et indblik i de politiske overvejelser bag beslutningerne på rådhuset. Alt i alt blev det, som Per Larsson fra Dragør Borgerforening beskriver det, en såvel interessant som hyggelig aften.

Kenneth Gøtterup-3.jpg
Foto: TorbenStender

Kirsten Marie Juel Jensen

5. juni 2026 11.05

DSC_2339.NEF
Sparring og fællesskab med de andre gartnerier og lokale fødevareproducenter. Og mulighed for flere elevpladser, billig jordleje og regnskabshjælp. Det er nogle af de ting, Amalie Agth Østergaard Sørensen håber, der kommer ud af kommunens nye fødevaresats. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen

Der er mange grunde til, hvorfor det er en god idé at satse mere på lokal fødevareproduktion og gastronomi i Dragør. Det mener Amalie Agth Østergaard Sørensen, der er nyuddannet gartner og nyudsprunget iværksætter med et lille gartneri i Store Magleby.

Hun har allerede indgået samarbejde med Hollændergårdene om at have en vejbod med grøntsager hos dem – og med Kongeskov Keramik nede på Kongevejen om at levere afskårne blomster.

Men hun tror, et større fællesskab med de andre gartnerier og landbrug og mere støtte fra kommunen kan få stor betydning for ikke bare hende, men mange andre.

»Det er et…

Kirsten Marie Juel Jensen

5. juni 2026 06.08

De mange lækre grøntsager, blomster og frugt, der bliver produceret i Dragør Kommune, kan blive til lækre retter – begge dele skal fejres i en høstfest og en helt ny indsats på fødevare- og gastronomiområdet. Arkivfoto: TorbenStender

Den 11.–13. september er der høstfest i Dragør igen. Konceptet blev afprøvet allerede sidste år, men i år har kommunen skruet op for ambitionerne. Der skal gang i den fest. De lokale fødevareproducenter inviteres til at sælge deres varer fra boder på havnen og holde åbent hus på gårde og gartnerier for at fortælle om deres produktion. Og byens spisesteder opfordres til at lave særlige menuer på baggrund af lokale råvarer.

Høstfesten er foreløbigt det mest konkrete billede på, hvordan Dragør Kommune vil følge op på sin nye erhvervsstrategi, der har lokale fødevarer og gastronomi som et af sine…

Thomas Mose

4. juni 2026 20.16

Standhaftige Tingsoldat-4.jpg
Den standhaftige tinsoldat bringes ud på en farefuld rejse for at få den smukke danserinde. Foto: TorbenStender

Børnebiblioteket på Dragør Bibliotek dannede lørdag den 30. maj ramme om en levende udgave af H.C. Andersens klassiske eventyr Den standhaftige tinsoldat. Her opførte Andersens Kuffert Teater historien om den etbenede tinsoldat, der forelsker sig i en smuk danserinde.

Historien følger den etbenede tinsoldat, der forelsker sig i en smuk danserinde, som han tror ligner ham selv. Da en trold gør krav på danserinden, bliver soldaten sendt ud på en farefuld rejse gennem blandt andet kloakker og havnemiljøer, før han vender tilbage til børneværelset, hvor han igen møder danserinden. Men troldens trusler er ikke forsvundet.

Standhaftige Tingsoldat.jpg
Andersens Kuffert Teaters forestilling henvendte sig til de 3–9 årige. Foto: TorbenStender

DEBAT:

Peter Læssøe (medlem af kommunalbestyrelsen for Liste T), Annette Nyvang og Sanne Rossen (medlemmer af Liste T’s bestyrelse)

4. juni 2026 19.28

Når der skal findes så mange penge i skolernes budgetter, er man nødt til at spare bredt.

For eksempel bliver skoleballet på Nordstrandskolen afskaffet. Det er en aften, som mange børn har glædet sig til i månedsvis, og som for nogle bliver et af de minder fra skoletiden, de tager med sig videre i livet. Andre steder vil besparelserne ramme aktiviteter, materialer, støttefunktioner og det pædagogiske arbejde. Det er alt det, der gør en skole til mere end blot et sted, hvor børn opbevares mellem klokken 8 og 15.

Fanget i et lukke kredsløb

Besparelserne skyldes ikke, at skolerne har fået færre…

Tim Panduro

4. juni 2026 13.52

Joakim Thørring Dragør Tennis Tim Panduro (1).jpg
Joakim Thörring er glad for at være formand for en velfungerende tennisklub, men har også drømme for klubbens fremtid. Foto: Tim Panduro

Med omkring 550 medlemmer er Dragør Tennis en af de helt store idrætsklubber i kommunen. Og når den i den kommende weekend markerer 100-året for sin grundlæggelse, er det med både gode minder – og stærke ønsker for fremtiden.

Klubben, der holder til på Engvej, er travl, selv på en hverdagsformiddag. Her er det hovedsageligt seniorer, der fylder på banerne, men aldersspredningen er stor blandt klubbens medlemmer, fortæller Joakim Thörring, der er formand for Dragør Tennis.

»Det er en særdeles velfungerende klub, og vi har både en stor gruppe juniorer og en rigtig stor gruppe +55’ere,« siger…

Tim Panduro

4. juni 2026 10.58

Nybyg Søndre Tangvej Tim Panduro (12).jpg
Der er gang i boligbyggeriet på Søndre Tangvej. En etageejendom er taget i brug, og en anden er undervejs. Arkivfoto: Tim Panduro

Med udsigt til et faldende indbyggertal og stadigt flere ældre borgere, er der behov for at få flere skatteborgere til byen. Ellers vil der være færre penge til kommunens ydelser over for borgerne.

Sådan er konklusionen i hovedtræk fra Dragørs borgmester Kenneth Gøtterup ovenpå et ti-årigt fremtidsoverblik over befolkningsudvikling og mulige budgetter i kommunen. Overblikket viser, at befolkningstallet vil falde overordnet, mens antallet af ældre vil stige. Det kan betyde flere udgifter til ældrepleje – og færre skatteydere til at betale dem.

Tallene er udarbejdet af Dragør Kommunes egen…

Tim Panduro og Kirsten Marie Juel Jensen

4. juni 2026 06.03

Som Dragør Kommune ser ud i dag, tæller den 14.474 indbyggere. Men i 2036 vil der være fire procent færre – nemlig 13.884.

Sådan lyder det i kommunalbestyrelsen, der netop har godkendt den befolknings- og elevtalsprognose for 2026–2036, som rådgivningsfirmaet COWI har udarbejdet i samarbejde med forvaltningen.

Det lyder måske ikke som den store ændring. Men konsekvenserne kan være store.

Prognosen bliver et vigtigt grundlag for budgetlægningen for 2027–2030, men også for den mere langsigtede 10-årige økonomiske plan, som kommunalbestyrelsen har besluttet sig at arbejde efter.

»Når situationen…

Thomas Mose

3. juni 2026 20.32

1000036170.jpg
Man kan opleve både sarte kronblade og kraftfulde malerier på udstillingen. Privatfoto

Naturens mange former og farver er omdrejningspunktet, når kunsteren Gigi Gigja udstiller sine værker i Dragør Havnegalleri på Strandgade 36 fra fredag den 5. juni til torsdag den 11. juni.

I malerierne er det livet i alle dets former, der er i fokus. Motiverne spænder fra mennesker og dyr til blomster, og publikum kan opleve både sarte kronblade og kraftfulde skildringer af elefanter og løver. Udstillingen inviterer samtidig gæsterne til at rette blikket mod naturens skønhed og de forandringer, der hele tiden sker omkring os.

Ved siden af malerierne kan besøgende også opleve smykker fra brandet Don’t Worry Dolly. Her er der fokus på farverige designs med håndvævede miyukiperler samt øreringe fremstillet med shell- og ferskvandsperler.

Udstillingen åbner med fernisering fredag den 5. juni klokken 13 til 18. Herefter er der åbent lørdag og søndag fra klokken 11 til 18, mandag til onsdag fra klokken 13 til 18 samt torsdag fra klokken 13 til 16.

1000036173.jpg
Gigi Gigja er tilbage i Dragør Havnegalleri, hvor hun udstiller fra fredag den 5. til torsdag den 11. juni. Privatfoto

Vi har modtaget:

Ditte Pepper, forperson for Islands Brygge Handelsstandsforening

3. juni 2026 19.28

Jeg er ikke imod vejarbejde. Broer skal vedligeholdes. Kabler skal lægges. Veje skal repareres. Det er nødvendigt for, at København kan fungere – også i fremtiden.

Som borger på Amager og forperson for Islands Brygge Handelsstandsforening er det svært at få øje på den samlede plan bag de trafikale udfordringer, vi oplever lige nu.

Københavns Kommune har selv skrevet, at Amager i 2026 og de kommende år vil være berørt af mange samtidige anlægsprojekter. Kommunen anerkender samtidig, at flere større projekter falder i samme periode, og at det vil give betydelige trafikale udfordringer.

For nylig…

Tim Panduro

3. juni 2026 13.48

Lufthavnsmøde maj 2026 Tim Panduro (11).JPG
Lufthavnens direktør Christian Poulsen tog imod spørgsmål fra publikum. Foto: Tim Panduro

Modsætninger mødtes onsdag aften, da Københavns Lufthavn havde indbudt til nabomøde i Hangar 145 i det, der engang var landsbyen Maglebylille. Men det var ikke kun sød musik, der opstod i mødet. Tonen blev til tider skurrende i mødet mellem borgere fra lokalområdet og repræsentanter fra lufthavnen.

Mødet i den gamle hangar trak omkring 150 borgere fra Dragør, Tårnby og den københavnske del af Amager, der havde sat den solbeskinnede aften af til at diskutere lufthavn. Journalisten Nynne Bjerre var indskrevet som moderator, og lufthavnens direktør Christian Poulsen var veloplagt, da han i hvid…

Kirsten Marie Juel Jensen

3. juni 2026 11.06

Krudthuset på Bachersmindevej er et helt særligt sted. Det lader alle politikere i kommunalbestyrelsen – og sikkert de fleste borgere i kommunen – til at være enige om.

Hvad det skal bruges til, har der dog været mange forskellige holdninger til gennem tiden.

Sidste år blev krudthuset sat til salg, uden at man fandt en køber til den fredede og historiske bygning på den 3.223 kvadratmeter store grund, som foreløbigt er ejet af Dragør Kommune.

Men nu er huset og grunden genudbudt. Og ud over at man i udbudsmaterialet beskriver, at der er plads til maksimalt tre boliger, stilles der også krav om,…

Tim Panduro

3. juni 2026 05.42

Dommen på syv måneders fængsel til en nu 30-årig årig mand fra Tårnby Kommune, der i maj blev dømt for et trafikdrab i Store Magleby, ligger fast.

Anklagemyndigheden har valgt ikke at anke dommen, der faldt tirsdag den 12. maj. Allerede på domsdagen valgte den 30-årige at modtage dommen efter en kort samtale med sin forsvarer. Og med anklagemyndighedens beslutning er dommen derfor endelig.

Den 30-årige blev dømt for en ulykke i april sidste år. Her kørte han en UTV – et lille terrængående køretøj – og ramte en 68-årig kvinde, der sammen med sin mand var på vej på cykel i retning af Dragør.

Påkør…

Thomas Mose

2. juni 2026 20.28

MariStav.jpg
De to kunstnere MariStavs og Nanna Svane Theisen udstillede i de sidste dage i maj deres kunst i Dragør Baadeværfts gamle hal på Dragør Havn. Foto: TorbenStender

DEBAT:

Anni og Steen Olsen, Fasanvænget 78

2. juni 2026 19.47

Vi har nu boet her i dejlige Dragør i 55 år, hvor vi 1970 lod vor Schwanenflügel villa bygge. 

Vi har altså set på dette grimme skilt siden 1969, da vi købte vor grund.

Vi har påtalt det flere gange, men intet er sket. Så vi håber, at det kommer til at ske nu.

Med venlig hilsen
Anni og Steen Olsen

Unknown.jpeg
Dragør Kommune har planlagt at udskifte vejskiltene i dele af kommunen. Privatfoto